torstai 15. elokuuta 2013

Legon 41999 Crawler Exclusive Edition

Tilasin mainitun sarjan elokuun alussa Legolta. Posti toi sen tänään kotiovelle. Mielenkiintoista sinänsä että paketti oli lähetty Kolnistä Saksasta eikä suinkaan Tanskasta kuten luulisi. Ehkä Legolla on jonkinlainen lähetyskeskus Kölnissä.

Auton taustalla on Legon järjestämä kilpailu jossa tehtävänä oli suunnitella 4x4 Crawleriin uusi kori http://shop.lego.com/en-FI/4X4-Crawler-9398?fromListing=listing, kilpailun slogan oli "You design it, we make it".

Egor Karshiev Venäjältä voitti kilpailun ja oli mukana suunnittelemassa Lego-suunnittelijoiden kanssa lopullista Lego-mallia. http://www.lego.com/en-us/technic/technicfan/blog/2013-1hy/exclusive-sneak-preview/

Tämä 41999 Crawler Exclusive Editionia on tehty 20 000 kpl rajoitettu painos. TechnicBRICKs blogissa on hyvä esittely tästä mallista kahdessa postauksessa http://www.technicbricks.com/2013/07/tbs-techreview-24-41999-4x4-crawler.html ja http://www.technicbricks.com/2013/08/tbs-techreview-24-41999-4x4-crawler.html

Laatikko on pienehkö ja pakattu täyteen tavaraa. Renkaat olivat lähes vanteellaan tilan säästämiseksi.


Laatikon kannessä ei ole tavallisuudesta poiketen mallin kuvaa.

 Kannen sisäliepeessä on tekijöiden nimmareita.

Rakentaminen aloitetaan servomoottorin sähköistämisellä jolloin se menee lepoasentoonsa. Sarjassa on neljä ohjevihkoa ja 1. vihkon jälkeen auto näyttää tältä.

Tässä vaiheessa autossa ei ole vielä mitään 41999 spesifistä osaa paikoillaan. Tuo kohta on kakkosohjeen puolivälin jälkeen. Tämän jälkeen laitettaan vinssin kytkin paikoileen.

Tässä vinssin kytkin on paikoillaan, se kiinnittyy paristokoteloon, joten jos aikoo käyttää tarvikeakkua, joutuu kiinnityksen miettimään uudelleen.
Keulaosa kakkosohjeen lopussa. Puskuri on kivan hopeanvärinen.
Keulaosa valmiina kiinnitettäväksi autoon.

 Tässä on keulaosa ja valot asennettuna autoon.

Auton kori alkaa hahmottua kolmosvihkon jälkeen.
Autoni rekkarinumero on 9364. Sarjaa on tehty 20 000 kpl painos ja jokaisessa on yksilöyty rekisterikilven numero väliltä 1-20 000.


 Valmis auto

Uuden ja vanhan auton sisuskalujen vertailu.



Autossa on avautuva takaluukku mutta siinä ei ole mitään pohjaa, se näyttää hiukan oudolta.

Rungon rakentaminen oli tuttua kun olin rakentanut keväällä auton perusversion. Koska etu ja taka-akselisto ovat samanlaiset toisen kasaaminen on hiukan puuduttavaa. Mallissa on perusversioon nähden lisänä etuvinssi joka toimii Power function M-moottorilla jota ohjataan PF-kytkimellä. Autossa on lisäksi Led-valot. Siinä on osia 1585 kpl kun perusversiossa niitä on 1327 kpl. Varsinaisia uusia osia mallissa ei ole mutta uutena värinä on tummansininen, jota ei tekniikkasjoissa ole aiemmin ollut. Autossa on lisäksi hopeanväriset puskurit, astinlaudat ja pakoputkenpäät sekä peilit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti