perjantai 21. lokakuuta 2011

Uusi versio autosta

Irrotin etummaisen ajomoottorin ja kiinnitin sen suoremmalla välityksellä vetoakseliin. Tein auton runkoon samalla muitakin muutoksia. Sijoitin moottorin autoon poikittain. Haittapuolena siitä on se että moottori ulkonee rungosta aika paljon. Nousukokeessa ei ollut enää ongelmia rattaiden luistamisen takia. Auto ei myöskään pyrkinyt nousemaan pystyyn.

Esteenylityskokeen tein ajamalla autolla puisen shakkilaudan yli, jonka korkeus on noin 2/3 eturenkaan korkeudesta. Nyt kun autossa on alkuperäiseen ohjeeseen nähden paljon pidempi akseliväli (tässä tapauksessa juuri strategisesti shakkilaudan leveys, jäi auto luonnollisesti pohjastaan kiinni.) Auto nousee melko kivuttomasti shakkilaudan päälle jos lauta on tuettuna ettei se lähde liikkeelle auton sitä työntäessä.

Tästä näkee hyvin uudelleensijoitetun moottorin.


From Lego

Tälle puolelle ei tullut juurikaan muita muutoksia kuin tuon NXT -ohjausyksikön kiinnitys.

From Lego

Toinen otos tuon uudelleen sijoitetun moottorin puolelta.

From Lego





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti